Cover Image
Modernisere arbeidsmiljøet?
15 October, 2019

I følge forskning bruker vi rundt 3.515 hele dager på jobb i løpet av livet. Med så mye tid på kontoret er det svært viktig at arbeidsmiljøet du jobber i reflekterer energien og effektiviteten. 

 

Arbeidsmiljøet kan påvirke kulturen, produktiviteten, effektiviteten og trivselen til de ansatte. Derfor er miljøet helt avgjørende for suksess. 

 

Hvorfor endre på arbeidsmiljøet? 

Den nyeste teknologien gjenspeiler hvilken type arbeid vi gjør og hvordan vi jobber. I regnskapsbransjen utvikles det stadig ny teknologi som forenkler arbeidet. Automatisering gjør at arbeidsprosessene tar vesentlig kortere tid. Derfor bruker man mindre tid på dataregistrering og får mer tid til oppfølging og rådgivning til kundene. Dette vil igjen føre til bedre kundeservice i tillegg til at kvaliteten på arbeidet øker. Slik vil man kunne oppnå en større effektivitet per time. 

 

 

Ved hjelp av ny teknologi kan du effektivisere hvordan virksomheten din opererer, noe som til slutt forbedrer det økonomiske aspektet. Nedenfor er fire fordeler med hvordan den nyeste teknologien kan optimaliserer arbeidsmiljøet ditt: 

 

  • Skybasert fillagring

En ubegrenset mengde data kan lagres trygt i skyen. Det samme kan ikke sies for fysisk lagring av dokumenter. Vårt eksempel på en kryptert og sikker portal for lagring av filer er Filexess. Siden GDPR-reglene nå forbyr deling av filer med personopplysninger gjennom vanlig ukryptert e-post, vil en sikker skyløsning som Filexess ta hånd om dette for deg. I tillegg til kryptert lagring får du automatisk sikkerhetskopiering av filene dine. 

  • Forenkle kommunikasjonen

Kommunikasjonen mellom de ansatte og kundene vil skje på ett og samme sted. Vårt eksempel på dette er Chatxess. Her kan du kommunisere direkte med kunder, regnskapsfører, rådgiver eller andre. Tidligere benyttet man e-postsamtaler med hver enkel part, hvor det ble uoversiktlig hvor samtaletrådene var. Nå blir det enklere å orientere seg, og med mulighet for videosamtaler, påminninger og varsler på samme sted. Dette vil kunne forenkle kommunikasjonen. 

  • Ikke la uhell utsette arbeidet

Dersom det skulle oppstå en brann eller innbrudd, kan man lagre sikkerhetskopier av verdifull informasjon i skyen og få tilgang ved hjelp av en sikkerhetsaktivert fjernlogg fra hvilken som helst enhet, hvor som helst i verden. 

  • Frigjør ressurser

Virksomheten din kan redusere risikoen for manglende overholdelse av GDPR ved hjelp av en brukervennlig løsning som har automatiserte, tilpassbare arbeidsflyter for å kontrollere dokumentflyten, og som gjerne har online-opplæring for å forenkle prosessen. Portalen vår tar vare på alle disse punktene, slik at du som kunde slipper å bekymre deg for det. Det gir deg mer tid til å følge opp kundene og sørge for god kundeservice, eller andre områder som trenger ytterligere ressurser i din virksomhet.